Meme Küçültme

Meme küçültme sonrası normal hayata dönüş kaç gün alır?

Ameliyat sonrası genelde bir gün yatış gerekir. 4-5 gün sonra masa başı çalışanlar işe gidebilir. Aktif kol hareketi yapanların 2 hafta sonra işe başlamaları önerilir. Ameliyat yerinde tam kapanma bitmiş ise spor yapma ve havuza girme 3-4 hafta sonra olabilir.

Meme küçültme sonrası solaryuma ne zaman girebilirim?

Genel kabul görüş en az 3 aydır. Daha sonra güneşlenme ve solaryuma izin verilir. Buradaki amaç, ameliyat izlerinin koyu kahverengiden iyileşmesini engellemektir.

Meme küçültme sonrası izler nasıl olur?

Genelde ters ‘’T’’ şeklinde bir iz kalır. Memenin büyüklüğüne bağlı olarak alt çizginin uzunluğu değişkenlik gösterir. Ameliyat sonrası hastada gelişen özgüven ve meme formunun yeniden kazanımı izle alakalı kaygıları önemsizleştirir.

Meme küçültme sonrası emzirme etkilenir mi?

Ameliyat sonrası süt kanalları ile meme başı olan ilişkisi kesilmemiş ise % 70 emzirebilir. Fakat hiç ameliyat olmamış hastalarda emziremeyebiliyor. O nedenle ameliyat emzirme ilişkisi net değildir.

Meme küçültme sonrası istediğim boyut olur mu?

Ameliyat öncesi yapılacak planlama ile arzu edilen boyut elde edilir. Fakat ameliyat sonrası kilo değişimleri memenin boyutunu etkiler. Yani hasta zayıfladığında memesi de küçülebilir. Hastanın diyete özen göstermesi gerekir.

Meme küçültme kaç yaşında yapılabilir?

Hastanın sırt ağrısı ve psikososyal şikayetleri şiddetli ise 18 yaşına kadar inilebilir. Emzirme kaygısı yüksek olan hastalarda gebelik sonrası ameliyat olmaları önerilir.